Jak inaczej przekonać do usługi czy towaru niż przekonując potencjalnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
dom produkcyjny
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, wskutek tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Współcześnie reklamą interaktywną równie dobrze można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca mógł osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały ciąg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on należyty technicznie oraz bezproblemowy.